Beroepen in marketing
Als je geïnteresseerd bent in marketing wil je vast wel weten wat voor beroepsmogelijkheden er zijn. Als je niet weet of je interesse hebt in marketing wordt het toch aangeraden om te kijken naar enige beroepsmogelijkheden om jezelf zo goed mogelijk te oriënteren voor je toekomst. Je beroep later hoeft zeker niet specifiek alleen over marketing te gaan en dat maakt dit vakgebied een stuk leuker. Veel dingen in het bedrijfsleven zijn met elkaar verbonden dus is het belangrijk dat je je goed kan zien samenwerken met andere specialisaties in de organisatie wat het werk ook spannender maakt.
Schrijver
Bij marketing gaat het vooral om communicatie. Denk dus bijvoorbeeld aan de triggers die je levert aan de klant om ze te stimuleren om iets bij je te kopen. Niet alleen bij de trigger maar ook met de tijd steeds actief zijn met je klant. Dit kan je doen door bijvoorbeeld mailtjes te sturen over aanbiedingen waar je klant geïnteresseerd in zou kunnen zijn. Je zou dus een rol als schrijver kunnen nemen in de marketing afdeling van een bedrijf. Denk dus aan blogs of artikelen schrijven voor het bedrijf om mails om de klant te kunnen bereiken en stimuleren.
Als je een rol zou willen hebben bij een groot bedrijf waar je juist voor andere bedrijven werkt aan bijvoorbeeld advertenties kan je denken aan een beroep bij Google, zoals een Google Ads specialist. Als Google Ads specialist kan je bedrijven adviseren over meerdere vlakken binnen de scope van marketing. Het is dus wat algemener en elke dag is eigenlijk heel anders omdat je constant met de verandering van bedrijven mee moet gaan. Het is belangrijk dat je de nieuwe trends volgt en ook toepast en ervoor zorgt dat je positief resultaat levert aan al je bedrijven/klanten. Als je meer interesse hebt om verder te gaan in marketing raden we het aan om dieper onderzoek te doen naar mogelijkheden in dat vakgebied.