LinkedIn: social media of business tool?
Bij veel organisaties is LinkedIn niet meer weg te denken als het gaat om de marketingmix of het sales proces. Aan het eind van het jaar is het dan ook goed om de balans op te maken of je als bedrijf wat hebt laten liggen op LinkedIn en wat absoluut meer aandacht verdient het volgende jaar wanneer je LinkedIn weer in gaat zetten in de marketingmix.
Wanneer jouw bedrijf actief is op LinkedIn is het belangrijk om jezelf de vraag te stellen of LinkedIn meer als social media kanaal wordt gebruikt, of toch meer al business tool. Ga je met jouw bedrijf op dezelfde voet verder zoals je dat eerder hebt gedaan of gooi je het roer om? Een LinkedIn specialist van BuildSocial geeft je hier graag meer inzicht in!
Meer bereik op LinkedIn
Wanneer een bedrijf LinkedIn inzet als marketingkanaal dan wordt negen van de tien keer aangegeven dat dit wordt gedaan om meer bereik te genereren. Maar als we naar de praktijk kijken dan blijk dit toch gemakkelijker gezegd dan gedaan. Op LinkedIn draait het namelijk om unieke content plaatsen en niet een gekopieerde post van Facebook of Instagram klakkeloos over te nemen. Ook werkt het averechts om elke collega dezelfde post te laten delen. Veel belangrijker is het uniek zijn op LinkedIn. Dit heeft namelijk ook een positieve werken op het algoritme van LinkedIn wat uiteindelijk zorgt voor meer bereik.
Wil je een goede strategie op LinkedIn? Laat deze dan uittekenen door een LinkedIn specialist. Met LinkedIn uitbesteden weet je namelijk zeker dat je met een goede strategie die doelgroep op LinkedIn pakt. Daarnaast zal ervoor worden gezorgd dat elke medewerker binnen jouw bedrijf de kans krijgt om unieke content te delen wat uiteindelijk een positief effect heeft op het bereik van deze posts en uiteindelijk ook voor het bereik van jouw bedrijf!