Dit is waar linkbuilding specialisten rekening mee houden
Linkbuilding specialisten zorgen ervoor dat jouw site hoger staat in de Google Rankings. Dit is natuurlijk ideaal, maar er zijn dingen waar je rekening mee moet houden gedurende dit proces. Ben jij benieuwd wat je in je achterhoofd moet houden, wanneer je je gaat wagen aan linkbuilding? Schroom dan niet om verder te lezen.
Hoe relevant zijn de links?
Een van de belangrijkste dingen van linkbuilding is relevantie. Dit is waar linkbuilding specialisten op bouwen. Links moeten namelijk relevant zijn voor de website waarop de link wordt geplaatst. Je kunt je wel voorstellen dat een link naar een website over make-up weinig zal doen als het op een website staat over videogames. Daarom is het aan te raden om aansluiting te vinden. Zo blijven de links relevant en werken ze tevens beter.
Gebruik van interne en externe links
Waar je ook rekening mee moet houden, is of je een goed ‘ankertekstprofiel’ hebt. Ik hoor je al denken: een ankertekst? Wat is dat dan? Eigenlijk is het heel simpel. Een ankertekst bestaat uit een interne en een externe link. Het is belangrijk dat er vooral naar de naam van je bedrijf wordt gelinkt, maar niet alleen maar. Dan wordt het namelijk een overkill aan de zelfde links. Dit wil je niet. Zorg ervoor dat externe links dus verwijzen naar een productcategorie of brand. De verhouding van interne en externe links is namelijk erg belangrijk. Het is soms even puzzelen, maar uiteindelijk kom je er wel!
Hoe waardevol zijn de links?
Google vindt de autoriteit van linkjes vooral heel belangrijk. Het is dus ook zo dat het ene linkje meer autoriteit heeft dan de andere. Autoriteit is ook voor je website belangrijk, want veel verwijzingen zorgen ervoor dat je link waardevol is. Hier heb je dus zeker iets aan! Er zijn verschillende websites die je hierbij een handje kunnen helpen. Wil jij meer weten over linkbuilding? Neem dan vooral een kijkje op https://linkbuildingmasters.nl/ voor meer informatie.